„Eroii” nu mor niciodata!

Posted: Decembrie 22, 2009 by Bogdan in Personale
Etichete:, , ,

Nu vreau sa fac un post lacrimogen, nu vreau sa-i aduc la stadiul de sfinti pe cei care au murit atunci, insa am ceva de zis pe tema asta.

Au trecut 20 de ani de la revolutie. O revolutie in care au murit oameni, o revolutie care a unit Romania pentru un singur crez: libertatea.

Nu prea indraznesc sa-mi dau cu parerea despre ce-a fost. Nu prea am dreptul sa fac asta, pentru ca nu am participat la evenimentele de atunci si pentru ca nu am trait in vremurile de atunci. Parerile celor care sunt „mai mari” sunt impartite: unii zic ca era mai bine cu Ceasca, altii il condamna.

Aud argumente pro Ceasca: el a facut scoli, spitale, blocuri, ca pe vremea aia aveai un loc de munca garantat, ca orice om avea casa etc. Bun, poate era asa, dar va lipsea poate cel mai important lucru: libertatea.

Cei care cauta scuze pentru regimul comunist nu sunt decat niste oameni carora le place sa ramana in rahatul in care sunt, indiferent de situatie, niste oameni care asteapta pomana, oameni care cauta scuze pentru a nu face ceva: vesnicul „nu pot!”. Si de ce nu poti? Pentru ca nu ai initiativa! De ce nu ai initiativa? Iti zic eu: pentru ca nu ai avut libertate!

Pentru „cuvantul”  asta le sunt recunoscator celor care au murit atunci.  Pentru ca pot sa fac ce vreau, pentru ca pot sa fac cum vreau, pentru ca pot sa fac unde vreau, pentru ca pot sa fac cat vreau. Pentru ca POT!

La universitate in pasaj are loc zilele astea o chestie comemorativa pentru evenimentele de atunci. Maine o sa merg sa aprind si eu o lumanare pentru ei.

Lasă un răspuns

