Si noi ne supunem selectiei naturale

Posted: Mai 17, 2010 by Bogdan in Mizerii
Etichete:

Mesaj primit pe mail-ul de serviciu:

Buna ziua, Numele meu este    . Sunt cetatean roman, locuiesc in orasul Breaza si sunt casatorit cu o fata din Vietnam. Eu sunt intr-o situatie dificila, disperata as putea spune.  De un an de zile ma chinui sa gasesc locuri de munca pentru mine si sotia mea. Am facut tot ce ne-a stat in putere. Am apelat la asa zisi oameni de bine,care ne-au mintit,am apelat la agentii care nu ne-au bagat in seama pe motiv ca sotia mea este vietnameza,am apelat la mass media care prin intermediul unui ziar si al unei televiziuni din capitala au incercat sa ne ajute. Le multumesc respectuos pe aceasta cale. In urma reportajelor din mass media s-a gasit o familie asa zisa binefacatoare din Bucuresti care sub pretextul ca ne da de munca,mancare si casa si-au batut joc de noi in cele din urma,umilindu-ne si batjocorindu-ne in fel si chip. Am rezistat acestui tratament aplicat de catre fostul securist Gligor Octavian, in prezent patronul agentiei Atlantic Tour, timp de 2 saptamani pe motivul situat iei financiare precare in care se afla familia mea. Casa acestui om se invecineaza cu Televiziunea Romana,aflandu-se situata pe strada Pictor Daniel Rosenthal.  Sotia mea ma sustine,intelege situatia dar nu intelege cum intr-o tara membra a UE se poate trai de pe o zi pe alta. Noi nu cerem decat dreptul la munca.Vrem sa muncim cinstit si decent. Eu nu mi-am adus sotia din Vietnam cu scopul sa ajunga sclava in Romania.  Imi cer scuze pentru indrazneala de a va trimite acest mesaj,dar dragostea pe care i-o port sotiei mele este foarte mare.Suntem la pamant din punct de vedere psihic. Suntem blocati intr-o tara in care se moare de foame.  Sincer nu avem destui bani pentru mancare. Singurul venit din casa noastra este pensia tatalui meu,un profesor pensionat care a lucrat la catedra timp de 43 de ani,pensie pe care domnul presedinte considera ca este necesara diminuarea acesteia. Ce putem face in aceasta situatie? Cu 2 luni in urma ne-am pus problema divortului,implicit a repatrierii sotiei mele,dar noi nu vom putea trai unul fara altul. Noi vom muri. Noi nu vedem nici un viitor in tara asta. Noi vrem copii. Iubim foarte mult copiii dar in aceasta tara este imposibil sa ai copii. Nu-i putem condamna,ca parinti, la o existenta provizorie,de pe o zi pe alta. Va rugam frumos sa ne credeti ca nu mai avem bani de mancare.Ce as putea face ca sa-mi intretin familia? Sa fur? Educatia pe care parintii mi-au dat-o imi interzice sa fac acest lucru. Sotia mea a renuntat la tot din dragoste pentru un cetatean roman. A renuntat la facultate,a renuntat la locul de munca,la familie si la tara. A venit in Romania cu speranta ca aici se poate trai mai bine decat in Vietnam. Daca ajutorul dumneavoastra nu va veni sau va intarzia sa vina,nu stiu sigur ce se va intampla cu noi.

E trist ca in Romania anului 2010 am ajuns sa citesc asa ceva. La inceputul mailului m-a bufnit rasul, insa pe masura ce am continuat sa citesc mi-a pierit zambetul de pe fata.

Pana la urma, si intre noi oamenii se intampla fix ca in jungla, intre animale.  Procesul de selectie alege; cine e puternic si bun reuseste, cine nu dispare, pentru a face loc altcuiva.

Cand te complaci in situatie si ti se rupe de tot meriti sa dispari; faci umbra pamantului degeaba. Dar cand vrei si incerci sa-ti schimbi traiul mizerabil si nu reusesti din cauza unor factori care practic nu tin de tine parca nu e corect. Insa chiar si aici e discutabila treaba…

Comentarii
  1. tony spune:

    am citit enuntul tau pe moment nu stiu cum sa te ajut dar poate gasim o solutie sau un sfat eu de exemplu vreau sa fac o vizita in vietnam pentru a prospecta piata de acolo poate ca mi ar fii de folos cineva care stie limba dar putem discuta asta pe mes dati mi un semn sii va sun eu tony timisoara

  2. joey spune:

    Hai mai lasa-ma. Toti se vaita ca n-au ce munci, ca e naspa in romania, ca guvernul nu face nimic pentru ei. Niste imbecili.

    Guvernul si politicienii nu or sa faca niciodata nimic pentru nimeni pentru ca scopul lor nu e sa ajute oamenii de rand ci sa sustina niste interese.

    Apoi, in momentul cand condamni o situatie de context pentru esecul tau specific esti pur si simplu fatalist. Hai sa ma vait ca din cauza ca blocul in care locuiesc e gri, ma afecteaza psihic deci nu pot sa muncesc. E cam la fel. E normal sa fie grea viata. Cu cat esti mai prost cu atat e mai grea. Poate nu esti prost, poate esti educat, ai scoala, ai fost premiant s.a.m.d. da nu te descurci in viatza. Asta tot ca esti prost se numeste da vine sub alta forma. Esti prost ca te vaiti si ca esti atat de naiv incat sa crezi ca cineva are obligatia sa te ajute. Esti prost ca nu gasesti de lucru, pentru ca daca erai cu adevarat foarte bun intr-un domeniu, orice domeniu, reuseai sa convingi pe cineva sa se foloseasca de talentul si priceperea ta in acel domeniu.

    Majoritatea oamenilor nu ating excelenta. Nici macar nu ii intereseaza sa atinga excelenta intr-un domeniu. Muncesc ca sa aiba bani de mancare si chirie si asta e de ajuns pentru ei. Aici e problema. Nu au acea mandrie ca-s buni in cutare domeniu, ca nu mai e nimeni ca ei. Daca ar avea-o si ar fi cu adevarat buni la ceva ar fi indispensabili pentru un angajator. Firmele s-ar bate pe ei sa-i angajeze, ar castiga de trei ori cat cei mediocri si s-ar simti si bine cu propria persoana. Desigur cei care reusesc sa atinga nivelul asta sunt putini.

    Oamenii slabi, fatalisti, care se plang ca nu le merge bine, ca se chinuie, ca traiesc d epe o zi pe alta ajung ca tipul care a sarit de la balcon in Parlament. Si li se pare normal sa faca asta ca se vad ca niste sacrificati si cred ca li se cuvenea ceva.

    In viata nu ti se cuvine nimic. Te nasti in fundul gol, cu un creier gol si cu burta goala. Ce pui pe tine, cu ce iti populezi mintea si ce bagi in burta tine 100% de tine. Nu poti sa dai vine pe X si pe Y ca ceva nu merge cum trebuie. Nu poti sa ai pretentia si naivitatea de a crede ca cineva ar trebui sa te ajute. Te zbati si esti destul de puternic mental sa razbesti, o sa ajungi sa-ti fie cald si bine. Esti slab, mori in sant si nimanui nu o sa-i pese de asta. O sa te dea la stirile de la ora 5 si dupa povestea ta o sa fie o reclama la produse de curatat WC-ul.

Lasă un răspuns

